En fantastisk fotobok

I våras köpte jag fotoboken Wild Wonders of Europe. För det första är hela projektet kring Wild Wonders of Europe helt makalöst häftigt och intressant, jag har följt det ända sedan det startade, en riktig inspirationskälla. För det andra är boken helt i linje med projektet i stort; Peter Cairns, Florian Möller, Staffan Widstrand och Bridget Wijnberg har lyckats att skapa ett praktverk av alla bilder som projektet genererat. Stor spridning geografiskt och med kvalité i både bild och print.

Boken finns nu även översatt till svenska. Ett måste för alla som har något intresse för djur, natur och fotografi. Här nedan är ett av mina favorituppslag i boken, en bild tagen av fotgrafen Pete Oxford på en Iberisk lo, ett av de mest hotade kattdjuren i världen och som endast finns i två mindre populationer i södra Spanien. Ett djur jag har sett tassavtryck ifrån vid ett besök i Parque Nacional de Doñana år 2003, men intet mer…

Ett svar to “En fantastisk fotobok”

  1. Ska nog ta och köpa denna bok tro jag! Gött att du bloggar lite nu🙂

    /Henrik

Kommentera

