Då var det klart!

Klart med vaddå? Jo, semester!

Under hela februari kommer jag att befinna mig på rundresa i Indien. Den preliminära rutten som den ser ut idag är Delhi – Varanasi – Khajuraho – Bandhavgarh NP – Agra – Chambal River Sancturary – Keoladeo Ghana NP – Delhi. 

Kanske lägger till ytterligare en avstickare in i Rajasthan och Ranthambore NP, beror på vad det tiden räcker till. Resan kommer att ta mig till åtta av siterna på UNESCOs världsarvslista, fem till sex dagar kommer att spenderas i Bandhavgarh för tiger och lägg sedan till alla fåglar.

Kommer att bli en resa att minnas…

2 svar to “Då var det klart!”

  1. Johannes Glännman Says:

    Oj vad häftigt. Jag är ganska känslig mot för mycket folk så Indien är egentligen inget jag egentligen skulle åka till men jag har alltid velat åka dit. Jag vet inte varför, jag tycker det verkar vara ett mycket spännande land…

    När jag åker till Indien kommer jag definitivt att åka till Gir forest..

    mvh // johannes

    • Ja, mkt folk är nog rätt svårt att komma ifrån när man åker till Indien. Det är en drömresa för mig och den stora anledningen för mig är tiger. Gir är riktigt intressant med de asiatiska lejonen, men ligger tyvärr lite för avsides för denna resa och den tid vi har på oss.

Kommentera

